lördag 14 december 2019

Back to blog!

Snart har ett år gått sen denna blogg uppdaterades. 
Jag kunde inte ladda ner bilder till bloggen och då var det inte roligt att skriva heller. 
Nu har jag fått hjälp av Fredrik, datakunnig måg till Eva och Lasse, våra nya grannar i huset i Huay Yang. Han hittade en väg att ladda ner bilder så jag gör ett försök att blogga igen. Jag har ju saknat det, så bra att ha bloggen som dagbok och minas vad som händer. Och det är en hel del!!
Förra säsongen i Huay Yang var händelserik. Vi kom igång med thaistudier på allvar under Mark Jolicours ledning. Alla bokstäver tränades in och vi började läsa lite smått på thai. Jättespännande och värt ett eget blogginlägg. Vi kom igång med buggen och dansade på Ranchens nya dansgolv varje fredagskväll. Yoga och tabatan dessutom.
På väg till Sverige efter ett par dygn i Bangkok. 

Sommaren rullade på med ett besök i Huay Yang för oss och Jenny med familj och Erik och Leon under tiden 21 juni- 8 juli. Vi kom tillbaks till Thailand 4 november och stannar här till 23 mars.

Barnen på bilden högst upp är Luna och Lotus som överraskade oss vid stretchingen på kvällstabatan på Luciadagen. De gick runt och bjöd alla deltagare på pepparkakor och tamarindgodis. Så stämningsfullt! 
God jul och Gott nytt år! 

8 kommentarer:

Eva Mattmar sa...

Intressant att se om någon hittar min blogg igen och skriver en liten kommentar här...

M sa...

Låg kvar i min blogglista, vet inte varför jag klickade på den idag, men det var visst meningen :)
Hälsningar
Maria

Titti08 sa...

Kul se dig här igen.
Var i HY okt/nov och kommer igen i början av mars.
Ha det så bra där hemma i byn.
Titti/Chortip Villa

Eva Mattmar sa...

Trevligt att jag fanns i din bloggläsare och ännu trevligare att få en kommentar. Till min förvåning verkar det som om jag haft läsare av bloggen fast den inte uppdaterats sen januari 2019

Eva Mattmar sa...

Tack för din kommentar!
Får väl så smått börja skriva lite igen nu när det går att visa bilder. Fint här i byn nu med många julgäster på besök. Lite varmare nu än förra veckan då vi kyldes av lite pga en rejäl temperatursänkning. Kallt i poolen och kallt på salengen på kvällen.

Örjan sa...

Äntligen, jag är en av dem som kikat in på din blogg kontinuerligt under året med förhoppning att det kommit ngt. nytt :)
Kul att det löst sig och ser fram mot många härliga bilder och texter under vintern :)

Eva Mattmar sa...

Men så roligt att höra! Man vet ju inte intresset för bloggen fast jag kan se på statisten att det finns många läsare, från olika länder. Får väl lägga på ett kol och uppdatera ... tack för kommentaren!

Eva Mattmar sa...

Menar förstås statistiken!