måndag 3 mars 2014

Dans på Marli Garden och andra motionsövningar

torsdagkvällar är det middag med dans på Marli Garden nära vårt boende, Van Ravi Residence.
Måste förstås testas! Vi gick dit med våra grannar S och AC. Fick en egen Sala för middagen som var jättegod. Fisk, som var perfekt tillagad med goda tillbehör och kyckling med goda såser. Till detta stekt "man farang", dvs potatis.
Sen var det dags för dans. DJ Rolf N skötte musiken med en bra blandning mellan lugna och snabba låtar. Det märks att många här har dansat mycket i sitt liv, pigga pensionärer buggar runt på dansgolvet, även yngre förmågor finns som visar att de också kan.   Jättetrevlig kväll!


















lördagen var det dags för mig att besöka Hua Hin och tandläkaren som skulle göra ett större ingrepp med en tand. Ordentligt med bedövning och behandlingen  tog 1,5 h. Aldrig förr har jag känt mig så lugn och avslappnad i en tandläkarstol så flera gånger under behandlingen somnade jag till och vaknade med ett ryck. Efter detta besökte vi nattmarknaden för att köpa lite presenter inför hemresan.

Söndagen tillbringades på Sang Arun Beach. Jag fick en skön strandpromenad från Jack´s Beach här i byn till Sang Arun Beach, ca 45 minuters promenad söderut. Det är så skönt att gå på den breda, hårt packade sanden och känna de ljumma vågorna skölja upp på benen. Lasse körde salengen dit och hade tingat två solstolar så det blev lite vila och läsning innan jag tog samma strandpromenad tillbaka. Jättegod papayasallad och Club Sandwich till lunch på gräsmattan hos Christer och Goi.



Idag är det måndag. Dagen började tidigt med morgongympa på taket till en villa på Villa Waree.
Det kändes svalt i luften, ca 20 gr. Det blev dock varmare under gympapasset som bestod av övningar för att stärka rygg, mage, arm-och benmuskler. Mycket bra.
Sen blev det bråttom att hinna med morgonpromenaden med Annikas gäng, idag utan Annika, som ska åka på en mc-tur till södra Thailandi morgon , så hon behövde vara hemma och förbereda.
Vi brukar starta från Lotus1 klockan  kvart i nio och har olika längd på promenaderna. Korta rundan i byn på en timme och en kvart, halvlånga rundan till Orchid 2, låååånga rundan till Orchid 6 , som tar två timmar och en trevlig skogs-och dammrunda som vi går på drygt en timme.
Idag var vi Kia, Lotta, Ulf och jag, som fick springa ifatt gänget, jag var lite sen efter takgympan.
Temperaturen har passerat 30 gr nu på dagen och det fläktar skönt från havet. Vilket härligt liv!






Inga kommentarer: