onsdag 26 februari 2014

Sjukhus och dans!


Igår var det min "tur" att åka med sjuktransportbilen från Hua Yang till Hua Hin.Har några besök hos tandläkaren framför mig. Lasse är just färdigbehandlad för sina knäproblem.
Det är ett förstklassigt sjukhus vi kommer till, personal som tar hand om oss från att vi kliver ur bilen-till reception- till mottagning- till behandling- till betalning där vi också får ev medicin. Hela tiden hjälper de till och ser till att man kommer rätt. Överkomliga priser också. De tar reda på om man har reseförsäkring innan behandlingen, förhoppningsvis kan vi få lite tillbaka på försäkringen.




Eftersom jag inte fick komma till tandläkaren förrän kl 13 så hann  jag med ett besök på Market Village, ca 10 min promenad från sjukhuset. Där är det luftkonditionerat och där finns allt att handla och lite till. Det är det största köpcentret i Hua Hin.


På kvällen var det middag och konsert på Golfrangen. Grannarna S och AC gjorde oss sällskap dit.
De hade byggt upp en scen på golfbanan. Efter middagen kom bandet, 5 musiker och Liza , som sjöng välkända hits från 60-talet och framåt. Musik, som vi kände igen. Några dansade på gräsmattan framför scenen och dansen fortsatte på restauranggolvet. Det blev en väldig fart på dansen under kvällens lopp. Många här är väldigt dansanta och duktiga på att bugga.Pigga pensionärer! Mycket trevlig kväll!

Dukat till konsert/dans på "golfbanan"som är en utslagsramp,
 där man kan träna sina "utslag" för att bli en bättre golfare.




Mörkret faller, strålkastarna tänds...





2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt. Hälsa S och A-C
Kram Eva

Eva Mattmar sa...

Ja, det var en trevlig kväll som följdes av en danskväll på torsdag också som jag ska försöka lägga ut en video om.
Ska hälsa till S och AC.