söndag 28 januari 2024

Turnering och besök i poolen




Undrar vad de tittar på!  Foto Eivor K och Jan H 

Vi fick lite regn i veckan! Det började på tisdag och regnade hela onsdagen. Rejält! Så välbehövligt när det inte regnat sen i  november. Vi fick ta på regnkläder när vi åkte saleng till linedance. - Idag kommer det inga på dansen, sa Dang  till mig och Irene.Det blir bara ni två!  Dang tar emot betalning och städar på Ranchen. 


Men det dök upp tre pigga damer till i regnkläder och paraply. Så jag lade om planeringen och körde önskedanser varannan lätt och svår dans. Vi brukar ha Absolute beginner första 45 min och fortsättare med svårare stegkombinationer och snabbare musik nästa 45 min. Det gick jättebra! 

Hela veckan har jag känt av en begynnande förkylning och på torsdag var jag däckad med förkylning, besvärlig hosta och lite feber tror jag. Det blev sängläge några dagar. Inte lätt att acceptera när man aldrig brukar må dåligt. Tänker på Lasse som haft sina bältrossviter i snart ett år och jag klagar över en veckas förkylning! 


Vår granne Anna, som bor på sjätte våningen, kom med frukt och lemondryck och krya på - hälsning från sig och Martin. Tack gulliga ni! 


Det händer ju alltid nåt här, inte minst all träning som jag missade under min sjukdomsvecka. Denna vecka var det också en trevlig bouleturnering som jag tänkt besöka som åskådare, jag hade inte anmält mig till nåt lag. 

Det blev en otroligt lyckad tillställning med 20 lag med tre pers i varje. Grundspel på torsdag och kvart- semi- och final på fredag. Avslutades med middag och prisutdelning på Ranchen på fredagkväll. 


Stilstudie! 

Matcherna spelades med stor inlevelse. Det mättes med mätsticka  och måttband och det skilde bara  en poäng i många matcher. 


Vädret var perfekt, mulet hela dagarna och regnfritt! 


Publik på plats vid Nishavilles boulebanor, perfekt utflyktsmål när det inte var sol-och badväder. 

Till sist stod vår yogaledaren Anna-Lenas lag som segrare. Tvåa blev våra fina kompisar Eva och Jonny och Kjell. En ynka poäng skilde dem åt! Grattis till både guld- och silverplats. 

Tredje plats tog ett lag från Nishaville. 

Våra grannar Lasse ”Lappen” och Marinette och Anders kom på en hedrande fjärdeplats. 


Jan Hammarlund, som arrangerat bouleturneringen. 

Samma Jan som sköter det välbesökta  Musikquizet varje tisdagkväll på Ranchen. 

Tack Janne för allt du gör!  

Ett lyckat arrangemang som har all anledning att återkomma! 


En som inte behöver återkomma är vårt ”husdjur” Varanen. Den har fått som vana att komma till vår pool varje dag på eftermiddagen. 


Den dricker lite vatten, tar en simtur och bajsar lite i poolen, kryper under huset och ibland ligger kvar och solar i trädgården. 


Tror jag vänder tillbaka till kanalen…

Den är inte så liten heller, nära två meter lång från huvud till stjärt..

I onsdags blev den bortjagad  av Bertil K och vakten. Men nästa dag hade den glömt att den inte var välkommen och kom tillbaka som vanligt. 

Nu har de satt upp nät på husväggen så den inte kan krypa in under huset. Behövs nog nät mot kanalen också! 

Nästa vecka blir en intensiv vecka med fullmåne- och födelsedagskalas och flera planerade tillställningar så det är ”bara” att hålla sig friska så vi inte missar något. 



Inga kommentarer: