lördag 14 november 2015

Trevligt besök...

Nu är säsongens danser i/på gång.
På måndagar ska vi dansa linedance på Rangen.
På fredagar är det buffé med dans på Rangen. 
Vi har också planer på lite bugg....
Tabathagympan med Eivor är också i startgroparna...
Mycket rolig träning, som passar mig!

Vi fick trevligt besök igår, Bosse från Värnamo hälsade på oss från fredag till lördag. Han har varit på Bali några veckor och nu bor han i Hua Hin så han tog tåget hit igår. 

Bosse bjöd oss på buffé med dans och som vi dansade... 

          Cattis och Bosse buggar...

Mycket dansant publik och vi valsade, dansade och buggade oss genom kvällen. 

I pausen passade Monica och Lars på att framföra en egenhändigt skriven sång till Berit, som fyllde jämna år igår.
 
         Vi hurrade och grattade!

På vägen till tågstationen passerar vi några betande kor. Det brukar alltid sitta en kohäger  på ryggen men på denna kossa satt idag fyra maina-starar!


I väntan på tåget blev det några blombilder vid "Satani Rot fai" 


Vid SI shop gick dessa pärlhöns och pickade...


             Och en ståtlig tupp...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det slutat regna, nu vill vi att solen tränar på att vara framme, så den skiner på oss varje dag när vi kommer. Här hemma är det så grått och mörkt, regn och slask, usch och fy! Hälsa Lasse. Kram Eva och Janne

Eva Mattmar sa...

November är ju ingen höjdarnånad i Sverige, därför åkte Bosse iväg..
Men snart är det julmånad och januari med ljusare tider och när ni kommer hit i februari är det sol hela tiden..

Anonym sa...

Hej lyxlirare.

Det låter så behagligt att susa omkring och roa sig hela tiden. Här regnar det inte utan idag kom den första snön. Den faller lite långsamt mot marken men det är nästan helvitt. Träden är fina med rimfrost men jag skulle föredra ert klimat. Det är ju fantastiskt att man kan äta så billigt i Thailand och samtidigt slippa laga mat. Inte ett av mina intressen. Däremot skulle jag ha lite svårt med insekterna! Hörde om en hemsk olycka i Thailand med en 70-årig man för några veckor sedan så jag mailade Agneta så hon kunde kontakta er. Skönt att det inte var ni. Nyheten stod i Aftonbladet. Skolan är sig inte lik och massor av lärare har slutat. Jag söker jobb i stan för jag vill ifrån Mörsil. Snart klar med 90p i kinesiska. Läser också upp svenskan till gymnasiet. Synd att det är så långt till Thailand annars skulle jag titta in på en fika och bada lite i poolen. Jag antar att ni firar jul i solen också? Ha det så bra och ta det lugnt i trafiken. Krama om varandra från mig. Hälsningar från Mari L.

Eva Mattmar sa...

Hej Mari, så roligt att höra av dig!
Vi känner oss som världens lyxlirare med denna vintertillvaro!
Ja sommartillvaron också när vi bor i stugan i Norrbotten, där jag helst vill vara. Lasse mår så bra här i värmen, ingen klåda på hela vintern, huvudvärk ytterst sällan. Han hälsar att du får göra en avstickare hit när du åker till Kina! 90 poäng kinesiska, imponerande är bara förnamnet. Jag har varit flitig med thaispråket, det muntliga, men i år har jag inte kommit igång. Det är så många svenskar här så det blir inte naturligt att lära sig Thai.
Jag förstår att skolan inte är sig lik, många som slutat. Du gör alldeles rätt i att läsa in gy-svenskan och söka ett nytt jobb efter alla år. Fast du gör ett fantastiskt jobb på skolan , det vet jag!
Trafiken här är hetsig och många olyckor sker. Vi har en motorcykel med sidovagn, en saleng, och den får man inte framföra på stora trafikerade vägar pga att det hänt många olyckor med faranger inblandade. Vi tar oss fram på småvägar och kör mest i byn. Lite rädd är man när man åker taxi på motorvägen, de kör som ......
Respekt för smådjur har jag också, just nu när det regnat mycket finns det mycket maneter i strandkanten och flera personer inkl barn blev brända förra helgen, jag badar med långärmat och långbent i havet men helst badar jag i poolen!
Jag använder mer myggmedel här än i Norrbotten, denguemyggan är inte att leka med! Vi bor i Thailands ormrikaste område så det känns rätt tryggt att ha lägenhet några våningar upp så vi inte riskerar att hitta en orm under sängen, vilket har hänt hos dem som bor i villa. Väldigt sällan , men ändå, risken finns!
Det blir den tredje julen vi firar här och det går förvånansvärt bra, även om jag saknar barn och barnbarn extra mycket då. Det är den stora nackdelen med att bo här, att det är så långt till dem!!!
Snön saknar vi inte, den tiden är förbi då vi njöt av vinteraktiviteter...
Fast det ser vackert ut på bilderna på Facebook av glittrande snö-is-och rimfrost-bilder. Erika R brukar lägga ut så fina vinterbilder.
Lasse hälsar så mycket och vi önskar att du kunde komma över på en fika!!!
Kramar från oss i Huay Yang!