måndag 23 november 2015

Full fart och halvfart.

I fredags var det full fart på oss. 
Vi var på Rangen på kvällen på buffé med dans och det var roligt som vanligt. På fm fick jag ett " ryck" och bakade matbröd, citronkaka och kladdkaka.
Jag tog en lång simtur i poolen och en pratstund med Christina vid poolkanten.
På lördagen var jag trött och tillbringade mest hela dagen i soffan! 
Igår, söndag, märkte jag att något ovälkommet var i antågande. Torrhosta och feberkänsla. Lasse "vallade" mig en sväng med salengen för att få lite frisk luft. Vi åkte ut till Pumi Chai för att se om de kommit igång med palt på torsdagarna. Vi passerade några kossor som gick lösa och betade vid vägkanten.

På kvällen mådde jag inte alls bättre. 
Sent på kvällen fick Lasse fick samma symptom. 
Idag har vi haft en dag i sängen, sovit , tempat och hostat. Vete sjutton vad vi har fått. 
Läser förstås allt jag hittar om dengue...
Måndag idag, fick avstå från bridgen på fm och linedancen på kvällen. Får också avstå från Tabatha -gympan som kommer igång imorgon. Grrrr! 
Är inte van att ha några krämpor så detta känns!

Som tur är har jag litteratur att studera, tack Kirsten och Kerstin!
Och bridgeonline på telefon och padda.

Det är mycket att hålla reda på har jag förstått!! Gör mitt bästa och ser hur långt det räcker....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får krya på er/ Marianne

Eva Mattmar sa...

Tack Marianne! Vi ligger här och kan inte annat. Ingen ljusning i sikte! En riktig dunderbakterie eller virus. Tok, som jobbar i receptionen kom med medicin, nån sorts alvedon tror jag och grannar har erbjudit sig att handla åt oss så vi är väl omhändertagna. Fast vi har det grymt tråkigt!

Anonym sa...

Men usch låter inte bra. Krya på er bägge två! Kram Eva ich Janne