söndag 16 februari 2014

Weekend med Sverigegäster.

Igår var det marknadsdag i Dan Sing Kohn.
Vi åkte dit med tre ekipage. Lasse med Tord och Lena, jag åkte med Jan och Eva och våra grannar
Sören och A -C åkte med sin nya, fina, svarta 150 cc Honda.
Gummiplantage. Ser nästan ut som höst med alla vissnade löv
Här spåntar de "träpinnar"
Vet inte hur de ska användas

Försäljning av sopkvastar.

Fina orkidéer finns att köpa till bra priser,

Robusta möbler och glittrande smycken

Här rensas det vitlök

Resan dit gick utan incidenter och vi handlade torkad frukt, ananas, guava med chili, små tomater och lite kläder. Sen åkte vi till vårt "stamställe" , tredje gången nu, och åt lunch. Sen körde vi hemåt.
Efter drygt halva hemfärden kommer en tupp uppflaxande från diket, flyger framför vår saleng, och Janne bromsar och tappar styrförmågan för ett ögonblick och vi glider ner i diket mitt framför ögonen på förvånade thailändare som jobbar ute på fältet. Tuppen sprang hem och vi lyfte upp fordonet och körde vidare. Tur att tuppen klarade sig så bra, och vi också.
Sen gick vi till havet och försökte ta ett dopp, men det var inte lätt eftersom det går höga vågor. Någon hade en teori att havet blir så upprört och vågorna så höga när det är fullmåne.
Vi gick till poolen i stället och badade. Herrarna åkte till Golfrangen och såg damernas stafett i OS i Sotji. Mycket nöjda med guldet!
På kvällen var vi hos grannarna S och A-C och tog en drink innan vi åkte till Tamarind på middag. Det är mycket folk på restaurangerna nu så väntetiden blir lång , men kvällen är ljummen och drycken kommer in fort så det går bra att vänta. Alla var nöjda med sina olika rätter och kvällen avslutades med kaffe och glass på vår balkong.

Söndag och vi åkte till Sang Arun Beach till Christer och Goi och solade, promenerade och försökte bada i havet. Även idag gick vågorna höga så vi fick nöja oss med lite svalka av vågskvalpet.
En god lunch fick vi hos Christer och Goi.
Lena tog massage hos Tim's och herrarna åkte till Golfrangen och hejade fram det andra stafettguldet i OS, denna gång herrarna.
Middag på Jubu Jubu och kaffe på balkongen.

Vågorna går höga!

Festlig Club sandwich på Sang Arun.

Heja LERDALA och Sverige. Vilka skidåkare vi har.
Gött att det går lite halvrisigt för våra grannar. Att de inte kommit på att det är svårt att toppa formen två gånger med så kort period emellan. Tour de Ski och OS.
Det lär blir mer medaljer, curling, hockey, skidor, slalom, storslalom.
Hälsningar Arne

Eva Mattmar sa...

Det är spännande OS-tider nu. Du må tro det är livat på Golfrangen när skidåkningen pågår.
Några Chang och guldmedaljer och lyckan är gjord. "Stackars" norrmän som brukar vinna precis allt.
Både vallaproblem och Tour de Ski i benen. Tycker nästan Emil Jönsson var lite väl gentil när han unnade Norge
en seger nu. Det kan han inte mena. Hoppas på fler framgångar för de blågula. Heja Sverige!

Vilket äventyr hem från marknaden, tur att tupp-fan överlevde, annars hade nog inte vi gjort det! / Eva och jan

Det hade i varje fall kunnat bli kostsamt om tuppen dött och det hade varit bäste avelstuppen! Eva O