tisdag 17 december 2013

Ingen julstress!

Nej, här hetsar vi inte upp oss inför julen. Inget  julbak och julstök, inga julklappar,(barnbarnen får paket beställt direkt till hemmet) ingen julmat att förbereda, inget julpynt.
Enda julförberedelsen är att beställa julbord på Rangen.
Liiite konstigt, men det blir så  i år, så får vi se hur det kan ordnas ett annat år.
Nyårsfirande är också beställt, det blir på Cocoanut on the beach ( Nirvana), ett mysigt ställe vid stranden.
Jag övningskör mer och mer, nu törs jag även köra i byn, blinka och svänga och vända på en "femöring". Jag råkade hamna mitt i ett gäng små hundvalpar vid templet vid beachen. De var överallt, framför, bakom, under salengen, nån försökte tom hoppa upp till oss.Jag vågade inte köra en meter för tänk om det hade uppstått en skada på någon valp! (Enligt buddistisk religion kan ju hundarna vara en mormor, faster eller annan släkting som återfötts)
Lars har stannat vid poolen några dagar och kurerat sig, så jag har tagit morgonrundorna alldeles själv,fast idag följde jag med Annikas prommisgång på snabb promenad genom Huay Yang.
Annikas blogg annikathailand.blogg.se har vi följt ett år nu. Jättefina bilder från vår by och bra info om vad som händer här.
Så kunde Tomten i Mattmar se ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på Er
Jag bara undrar hur Tomten ser ut i HY? Tomten kan jag inte vara utan. Annars låter det avstressande att vara där nere i Juletider. Ni kan väl spela lite julmusik ändå för att få känslan av julestämningen och så finns det väl någon sorts maskin som kan spruta ut lite låtsassnö. En sån maskin skulle också vi behöva här nere i Lerdala, Västergötland,. Här är grönt och fint, mossan växer som skam.

" Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken."

God Jul och Gott Nytt År
Arne o Iréne

Eva Mattmar sa...

Låtsassnön kan vi klara oss utan men lite julmusik kan vi nog åstadkomma. Vi hoppas en del på julmiddag på Rangen. De pyntar med glittrande julgran och Merry Christmas på väggen i receptionen i glitterbokstäver. Annars har vi fått vinterkyla, nu är det långbent och långärmat som gäller, ca 20 gr och blåst, då är det kallt på salängen på kvällarna. I morgon ska vi trotsa kyla och vind och klä på oss och åka till gränsmarknaden vid Burma/ Myanmar Stämningsfullt med tomtedikten! Tack för den. God jul och Gott nytt år till dig och Irene från Eva och Lasse.
Vi ser fram emot 2015 när ni kommer hit.