onsdag 10 januari 2018

Efter helgerna...

Kylan har slagit till i Uppsala. Inte så att vi har 20-30 minusgrader som jag läser om att man har i Jämtland och Norrbotten. Men.... 5-10 minusgrader är kallt nog för en besökare från Thailand. Vi får skrapa bilrutor och isen sitter som berget. Dessutom håller magsjuka med febersläng på att vandra genom våra familjer. Inte alla får det och det är en lindring variant men man får magbesvär av en eller annan sort och lätt feber nåt dygn. Leon har drabbats, Clas och jag har också haft en släng av det. Undrar vem nästa blir...några dagar mellan varje fall...

Innan Leon blev sjuk var vi i Fålhagen och lekte på en fin lekplats som hette Gunsta Backar. Inte långt ifrån Tommy och Åsa på VRV A 68, där de har sin fina Sverigevilla. 

Här var det roligt att leka fast lite kallt och en begynnande feber satte stopp för leken. Han var hemma från förskolan några dagar men idag var det full fart igen. 

Förra veckan var Julia, Linn och jag på stan och shoppade. Det blev lite kläder till oss tre, bl a de populära paljetttröjorna  som kan ändra färg när man stryker handen över motivet. Årets julklapp, sa de på Kappahl. Snygga, men jag valde en enklare modell.Vi hittade några ”sköna” stolar efter gågatan som måste provsittas.

Förra onsdagkväll var vi hos Ruben och Sofie och testade deras dagsnya TV med häftig ljusfunktion, ambilight TV. Väggen bakom lystes upp av bakgrundsfärgen på bilden. Vi såg en film som hette ”Hotel Transsylvanien.” Spännande med lite skrämseleffekter. Många ljuseffekter! 

Blir lite nya och moderna influenser i sällskap med barn och barnbarn....

Ikväll har Yanne och jag börjat se Succéserien från i höstas ” Vår tid är nu”. Äntligen blev det av för mig/oss!! Så många som tyckte den var såå bra och första avsnittet gav verkligen mersmak. Vi ser fram emot ett avsnitt/dag minst och jag tror att nya avsnitt är inplanerade/ inspelade. 

Inga kommentarer: