lördag 28 mars 2015

Hemma hos barn och barnbarn..

Hemma i Sverige! Ca 5 grader och regn.
Brrr! Tur att jag har fleecetröjan till hands och så många varma möten och kramar.
Det har faktiskt regnat i Thailand också, inte bara i Bangkok. Huay Yang har fått sin beskärda del av regn, välbehövligt.
Hela veckan har varit mulen där men varmt förstås. Idag, lördag är det fint väder igen , enligt rapport därifrån ...

Resan med Norwegian kan inte vara bättre. Planet går i tid, direktflyg Bangkok-Arlanda och landar tom en halvtimme före beräknad ankomsttid.
De tolv timmarna på planet går fort när man följer resan på skärmen, sover en stund, beställer in lite mat och dryck om man inte har förbeställt, lyssnar på musik, ser några filmer, som tyvärr inte var i min smak denna gång, lägger patiens på skärmen, läser en stund och kanske pratar med grannen.

Första kvällen hemma och besök hos León med föräldrar och mormorsmor frön Rio. Sååå fin och lugn och go!

     León , ca en vecka....   Foto:Jenny O

         Vår första stund tillsammans...

    Stolt pappa...

     Kärleksfull mamma...

   Sover tryggt hos mormorsmor...

Nästa dag blev en heldag hos León.
Fredag blev det besök hos Linn, Julia  och Carl med föräldrar.
Tyllklänningarna, som köptes i Thailand som konståkningsdressar blev populära och passade precis.

På kvällen blev det familjemiddag hos Jenny och Clas och jag fick träffa Ruben också. Oxfilé och potatisgratäng, dessert med mascarpone, lemoncurd och passionsfrukt/jordgubbar. Tackar!!

En hälsning till vår kära frukttant i Huay Yang som alltid hejar så glatt och ger oss extra frukt när vi handlar där, t ex en ananas, bananklase eller några limefrukter. Hon har sitt fruktstånd i kurvan innan Van Ravi -området.


      Sapparot...
     Mamoang...
      Gluay...
   Pop kan mai prusatigayon...kaa!
   Vi ses igen i november...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder nu kommer jag att sakna din blogg men du kanske skriver från Sverige också. Igår hade vi en otrolig dag med nysnön och blå himmel och

Eva Mattmar sa...

Tack, jag fortsätter med bloggen ca var tredje dag, nu har den kalla årstiden inletts för mig, regn och regn, snart blir det bilder från sommarparadiset där isen ligger kvar på älven och snön sakta smälter bort ...

Annika sa...

Fina bilder och underbart för dig att äntligen få träffa lilla Leon! Ha en fortsatt mysig påskhel med dina nära och kära! Kram

Eva Mattmar sa...

Tack Annika, otroligt så fina barnbarn vi har, både du och jag!
Det har varit en fin påskhelg om än lite kylslagen...

Unknown sa...

Vilken härlig första bild på dig och Lillgubben. Jag förstår om Lasse börjar längta hem...
Så kul att få se en bild på "Gogumman", som Cay kallade henne. Hon var alltid så glad och henne ville man gärna handla av. Jag har längtat till Huay Yang hela dagen idag...
Vi hörs och förhoppningsvis syns snart.