onsdag 4 januari 2023

Sawaddi Pee Mai- Gott Nytt År 2023




 Sä är vi inne i ett nytt år! 2023

Det blev lite kallt runt jul och nyår. Bara ca 20 grader på morgonen och runt 26-27 på dagen. Rejäl blåst som spär på ” kylan”. Allt är relativt och det är märkligt hur man vänjer sig vid värme resp kyla. 

Kallt på kvällar när vi åker hem från restauranger och andra besök och kyliga  morgnar på salengen när vi åker till träningen…Kofta och väst på…

Eva P  började med vattengympa på juldagen. Vi var 10 pers i  poolen och det kändes skönt. Jättebra gympaövningar och det var så roligt att få vara i vattnet i st f att instruera från kanten som jag gjort i några år  förut. Men…söndagen därpå funderade jag skarpt om jag verkligen skulle vara med… jag frös och trodde nån sjukdom var på gång…men bet ihop och gick ner iaf och vi var tre pers som gympade. En vände om och en gick upp efter halva tiden, men Marinette och jag kämpade på hela tiden och Eva P drev på oss från kanten. Så kan det bli när kylan slår till!!!. 


Burmabergen i fonden…

Vi gjorde en liten skogstur förra onsdag till 360 gr med några mc och salenger. Lunch och snack och vi var några som åkte vidare till Dan Sing Khon för att köpa orkidéer. En fin tur! 

Gummiplantager passerades…

En 6-pers bungalow till uthyrning 


Här står det ”Baan jai” - stort hus  

Hemma med orkidéerna…

Dillen på balkongen växer på bra…

Utsikt från restaurangen 

Våra loftgrannar  Lasse ” Lappen” och Marinette. 

Kallas Lappen av sina kompisar ….men… han kommer från Ulvön  utanför Ö-vik. ”Fusklappen” tycker jag som  härstammar från Norrbotten/Lappland 

Nyårsfirande hos Saos.

Så blev det nyårsafton. Christina J från Villa Waree  hade bokat Saos restaurang och bjudit in sina vänner till nyårsfirande med mat och dans. Det blev en helkväll med god nyårsbuffe och mycket dans. 

Vid vårt bord…

Yvonne och Toy

Bengt och Lars

Jag och Eivor

Håkan och Lasse

Vid tolvslaget var vi på stranden till Villa Aruna och skålade in nya året och skickade iväg rislyktor med önskningar om ett fint 2023. 


Eivor och Håkan skickar iväg en rislykta över havet och önskar sig någonting. 


Lasse och jag skickar vår lykta…



Nyårsdagsmiddag på Van Ravi Residence tak. 

Nyårsdagen bjöd Gunilla och Cay på middag. De hade dukat på taket med utsikt över Burmabergen och lagat mat under dagen. Lammstek och hasselbackspotatis, fiskgratäng och grönsaker och tarteletter med grädde och hjortronsylt. Så himla gott! 

Eva och Eva på balkongen på View Nest. 

Strandfynd som Gunilla rengjort och pyntat med bladljusslinga och Lena-ängel

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Ser även här att ni haft ett fin slut på året och att ni firat in det nya året. Här är kallt nu, inte många - grader men kalla vindar så det känns ännu kallare än vad det är. Nu är det inte många dagar kvar av ledigheten, börjar på måndag med studiedag. Hälsa Lasse
Kram Eva och Janne

Anonym sa...

Vad kul att det gick att kommentera! Nu har det blivit varmare och vi simmar och gympar i poolen igen. 30 gr på termometern, det är lagom. Fin dag idag, Lasse cyklade till stranden, jag bakar matbröd, ska spela bridge i em, Zumba kl 17 och gäster ikväll då jag avstod stranden idag. Ha det så bra på jobbet och fritiden, är det slutspurt för jobbet eller tänker du fortsätta i höst? Kram Eva O

Anonym sa...

Hej, de vill gärna att jag fortsätter att jobba, så troligen blir det jobb måndag och tisdag den pensionärsliv. Kram Eva