lördag 24 december 2016

God Jul från Sverige!

 
Jag vill passa på och önska mina läsare en God Jul från Sverige!
Resan gick bra med Norwegian, som, för första gången för mig, var försenat...
Jag kollade på morgonen på hotellet på min IPhone på " departures Suvarnabhumi"
och såg att planet var försenat med 3,5 timme. Bara att sova en stund till och åka med en senare tur till flygplatsen. 

Fick en matkupong som kompensation och efter en god frukost kom vi iväg kl 13 i st f 10.30.

Efter 12 timmar i luften landade vi kl 19 svensk tid. Hann se flera filmer under färden...
Erik och Leon hämtade mig vid Uppsala resecentrum och jag åkte direkt till Jennys lgh, som stod tom eftersom de åkt till Luleå samma dag.
Ett fint pepparkakshus har Jenny och barnen tillverkat.

Första dagen ägnades åt julklapphandlande och en influensaspruta. Här härjar både vinterkräksjuka, influensa och vanliga förkylningar, rädda sig den som kan....
På kvällen hälsade jag på Eva -Lena och vi uppdaterade oss sen sist över en räkmacka och vitt vin. 
        Tack E-L ! Jättetrevligt!

Igår blev det lite mat och bak. Har inte förberett julen på fyra år så det var riktigt roligt att baka matbröd och ugnsbaka och griljera skinka.
Den upplysta hunden får en puss av Leon.
På kvällen var det uppesittarkväll hos Erik och Yanne i deras nya lägenhet som var så fint juldekorerad. 

Vi provsmakade skinkan och laxen och Yanne hade gjort en sallad/röra, med många ingredienser. Hon berättade att den är ett måste på brasiliansk julbord. 
              Mums....

Brieosten var dekorerad som en tårta med bär och nötter..

Sen blev det uppesittarkväll med var sin Bingolott. Vinster? Tja, nån hundralapp blev det iaf på en lott..

       Leon hälsar till farfar i Thailand...

Och Wiphanei med vår personal önskar också God Jul....

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul till er också!
Vi har firat jul m barn och barnbarn, trevligt!
Även tomten hittade hit ��