tisdag 8 november 2016

Härlig dag på Kais och gympan är igång.

Verkar som om regnperioden tog slut förra veckan, inget regn sen i tisdags. 
Nu skiner solen och vinden har avtagit och vi känner igen oss i Thailand. 
Den kalla årstiden, "rudoo nao", har inletts i nov och varar tom februari.
Ca 25-30 grader. Vattendepåerna är påfyllda efter regnperioden. 
I lördags var vi på Kais hela dagen och låg i solstolar och läste/sov, åt lunch och jag tog en härlig strandpromenad från Jacks, förbi Kais till Surin Beach och tillbaka. Lasse tog det lugnt under det nya gröna skynket hos Kais.

Stranden är så fin att gå på, vattnet är 28-30 gr, luften likaså...
     Ett nytt strandställe bredvid Kais...
     Palm Beach är namnet
Här vid Surin Beach vände jag...
Och tog en selfie...

Härligt klimat i Thailand när man läser om snöväder och trafikkaos i Sverige

Vi har börjat med gympaträningen också
Eivor har återvänt till Huay Yang från västkusten och kör Tabata på torsdag morgon och smidighetsgympa  på måndag morgon. Så bra för oss alla, vi var 17 deltagare, fast många inte har kommit till byn än.
    PLANKAN, 20 sek X 8 ggr.
Somliga står hela tiden,  4 min, i plankaställning.

Vi får vänta med linedance tills sorgemånaden är över. Det är inte tillåtet att dansa och spela hög musik när Thailand har landssorg efter kung Bhumiphols bortgång 13 okt.
Landssorgen varar i ett år men vissa festrestriktioner släpps efter en månad.

4 kommentarer:

Eva Mattmar sa...

Test att skriva kommentar. Fungerar inte alltid.

Unknown sa...

Det här är mitt tredje försök igen.Härligt att ni är tillbaka in your paradise hoppas ni får en härlig sommar!

Unknown sa...

Nu verkade det fungera. Jag tycker inte att det är så bra med kylan och snön jag är trött på det. Men jag får väl hoppas att det blir bättre jag har lite jobbigt med yrsel och balansen så det blir kanske svårt att åka skidor. Många hälsningar till er.

Eva Mattmar sa...

Men nu gick det bra att kommentera.
Vi längtar inte till vintern och snön numera. Åldern kanske...
Ska bli roligt att åka till Uppsala i jul, de har ju lovat en riktig vargavinter i prognoserna så det blir intressant.. åker tillbaka till värmen i slutet av januari.
Ha det så bra!