fredag 13 maj 2016

Fint i Sverige!

Vi kom till ett Sverige som visade sig från sin bästa sida. Otroliga 25 grader varmt, soligt och vackert, så kontrasten till Thailands 36 gr var överkomlig. 
Vid Fyrisån med Uppsala domkyrka i bakgrunden.

Det svalnade några grader de kommande dagarna men solen värmer på promenadstigen där vi går med Leon i barnvagnen. 
Vi har träffat alla fina barnbarn och fått umgås med Leon, som numera går stadigt både ute och inne.
       Leon gillar att titta på blommorna
Och han gillar att spela fotboll med pappa Erik.
De stora barnbarnen har både skola och träningar så när det blir helg får vi träffa dem lite mer. 
Vi bor hos Jan och Eva än så länge men i helgen flyttar vi till Rubens lägenhet. Deras barn och barnbarn har vi också hunnit träffa, Annas Axel, 7 månader fick vi träffa för första gången. 
Häggen blommar för fullt, alldeles vitt på träden och det doftar ljuvligt. 
Tom maskrosorna lyser vackra vid vägkanten.
        Härligt att vara i Sverige igen! 

2 kommentarer:

Måd sa...

Hej Eva och Lars!
Tack för trevligt sällskap i Bangkok. Jag fortsatte träna några ggr till i Lumpinee och då tidigare på morgonen. De öppnade kl 4.30 , ingen Mc kille vaken då , jag och några veteraner hängde på låset. Sista dagen försökte jag mig på ett långpass på 15 km och bunkrade upp med energidryck och vatten som jag satte på en bänk.En thaidam såg till att ingen snodde det.Oj, vad trött jag blev, släpade mig hem till hotellet.
Några promenader i Bangkok hann jag också med, men lätt gå vilse.
Jag ser att ni hunnit träffa barn och barnbarn precis som vi. Härligt att se dem igen. Igår var jag med Hayley 7 år på simavslutningen.Oj, vad hon simmade alla simsätten. Bröstsim var svårast.
Här är det kallt och blåsigt .Jag har både mössa och vantar på under träningen.
Vilken fin blogg du har och bilderna kompletterar så väl.
Nu kan jag ha kontakt med dig här.
Kram till er.
Christer säger sa va di kah!

Eva Mattmar sa...

Sawaddhi kha till er båda! Roligt att du hittat min blogg. Härligt att träffa alla nära och kära. Just nu är vi i Norrköping och hälsar på Huay Yang-kompisar. Det var en fin park i Bangkok men det var varmt att gå och springa där . Förstår att du var slut efter löprundan. Desto svalare väder i Sverige. Idag har vi iaf sett solen. Trevligt med simavslutningem, på torsdag får vi vara med på gympaavslutning i Uppsala. Bra att våra barnbarn är aktiva och rör på sig!
Kram till er!