måndag 22 december 2014

Julfest med salsa....



Vilken dansfest det blev!
Den började kl 18 med att Irene och jag tog emot de ca 70 gästerna vid entrén till Nishavilles Conference Room som dagen till ära var juldekorerad med julgran, paket och girlanger.
Efter registrering fick de hämta dryck och sätta sig till bords. Kvart över sex skulle programmet börja ..... men gästerna från Hua Hin var något försenade så under väntetiden fick de dricka välkomstdrinken och ta för sig av plockmaten.


Så småningom anlände gästerna och vi kunde börja programmet med välkomsttal av "tomtemor" dvs undertecknad. 

Många nationaliteter var representerade, USA, Ryssland, Holland, Tyskland, Schweiz ,Filippinerna förutom Skandinavien och Thailand.
Sen blev det uppvisningsdans av the Dancing Doctors i en Cha Cha,


Gary med partner i en argentinsk tango,
Helen och Victor i en rumba.
Efter showen var det dags för oss att lära  grunderna i Cha Cha.. 
Duktiga instruktörer lotsade oss genom stegen och ja, lite varierande resultat.


Sen blev det zumbadans med Helen och killarna och här gick  det lättare att följa med med både armrörelser och stegkombinationer.
Lite allmän dans , vals , tango , slowfox innan nästa workshop , denna gång linedance. 
Yes, jag som dansat linedance i tio år mer eller mindre intensivt.

Gary gick igenom fyra stegpass , en väggs, och sen spelade musiken samma låt som jag en gång dansade min första linedans till , Achy Breaky Heart. 
Nostalgi!
Sista workshopen var salsa. Samma som med Cha Cha, varierande resultat,
Men roligt var det och väldigt  dansanta  gäster.
       Mel och Irene i en bugg...
    Lasse buggar loss med Helen...



Sen blev det dans av alla sorter resten av kvällen. En eloge till instruktörerna, de var  fem pers, som bjöd upp och såg till att alla som ville fick dansa. Jag fick en bugg med Mel, som snurrade oss genom så många turer så jag trodde själv att jag kan nog bugga.
Vi dansade på och gjorde en paus för prisutdelningen på inträdesbiljetten och presentkorten med hotellnatt, hälsokontroll, ansiktsbehandling, massage,souvenirer.middagar fick sina ägare.

 Doctor Atkavi sjöng ett Elvis-potpurri efter prisutdelningen.

 Vid 23 spelades sista dansen och de flesta var nöjda med en trevlig julfest i dansens tecken.

Ett stort TACK till alla som kom och dansade med oss!
God Jul till mina läsare i Sverige, Thailand och andra länder!

6 kommentarer:

Kia sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir när jag ser detta. Det var ju sååå roligt när vi dansade torsdagen innan jag åkte hem.
Jag saknar verkligen våra promenader, och all gemenskap i HH. Hoppas vi snart ses igen!

Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

Kram
Kia

Eva Mattmar sa...

Tack Kia! Du skulle ha varit med! Det var såå rolig dans.
Rangendanserna har varit så bra i år när det finns en dansavdelning och man slipper dansa i matsalen.
Hoppas du snart kan komma hit igen, saknar dig på promenaderna...

Unknown sa...

Så roligt ni har det! Kan inte tro att ni behöver sakna Sverige så mycket. Kram och God Jul!

Eva Mattmar sa...

Tack Gunilla! Vi har det bra här och saknar väl inte Sverige precis men barn och barnbarn saknar vi....Kram

Annika sa...

Vad roligt att dansen blev så lyckad eftersom du jobbat så hårt för att hjälpa till och arrangera detta! Kram och fortsatt trevlig julhelg!

Eva Mattmar sa...

Tack Annika! Ja, partyt blev lyckat tack vare alla gäster som ville dansa och tack vare dansinstruktörerna som verkligen bjöd på sig själva.
Och Allan var en fena på att bugga...
Kram och god fortsättning ...