söndag 5 oktober 2014

Kanelbullens och min dag.



Fjärde oktober är det "kanelbullens dag".
Så har det varit sen 1999.
Eftersom det är min födelsedag också så har jag valt att inte konkurrera med bullen om dagen utan samarbeta i stället.
Jag fanns ju så att säga före införandet av kanelbullens dag men inte före själva bullen.

Igår var det dags. Vi bjöd barn och barnbarn, bröder och Eva-Lena, Inger och Carl-Uno på pajlunch och tårta. 
Som tur var hade Carl, 9 år, sovit över här och han hjälpte till med  förberedelserna.



Gästerna kom och broder Ulf hade bakat finfina kanelbullar och tagit med till oss alla, Julia och Linn hade noggrant valt ut nagellack till mormor. Inger och C-U hade med sin goda äppelkaka med vaniljsås. 
Det blev en trevlig em som gick väldigt fort och i natt var det Julia, 7 år, som stod på tur att sova över.
Idag ska vi gå till Stadsparken och leka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS på födelsedagen/ Marianne

Eva Mattmar sa...

Tack så mycket, Marianne.
Det var en trevlig eftermiddag, så roligt att jag hinner fira min födelsedag innan jag åker iväg.

Anonym sa...

Trevligt! Vi ser fram emot att komma hem och träffa er på fredag. Landar kl 18 på arlanda. Kram från Erik och Yanne