fredag 20 juni 2014

Sao Mateus Fort och bröllopsbestyr.

              Sao Mateus Fort

Glad midsommar!
Här är det dan före dan.... I morgon är det bröllop.
Yanne och Erik har fullt upp med förberedelser men en liten stund i hängmattan med Linn hinner han med.


I morse när vi vaknade regnade det för fullt och hela dagen har varit mulen fast inte regn hela dagen.
    Sanden är vit  som snö



Familjen var på stranden och jag tog en promenad åt andra hållet, norrut.
Jag kom fram till ett forte med mycket växtlighet runt om.






  Kaktus av något slag.
Hisnande utsikt 


     Kaktus av annat slag.

Ikväll blev det grillmiddag med Clas goda grillkött och Jennys egengjorda bearnaisesås och tzatziki. Mums!
För övrigt tittas det på nästan alla fotbollsmatcher som sänds.
 


På hemvägen från fortet kunde jag se det som ofta förknippas med Rio och stränderna, ungdomar  som spelar fotboll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt verkar ni ha. Det har vi också, fast på ett annorlunda sätt. Myser i stugan, ute är det 7 gr. Burr!!
Ser framemot bilder från bröllopet! / Eva

Eva Mattmar sa...

Förstår att ni hade en mysig midsommar! I morgon blir det bröllop, ska försöka få så bra bilder som möjligt.

Annika sa...

Fina bilder och sen ser jag även en bild på en likadan Juccaväxt som vi har, den är ju från Sydamerika. Kul att se den i sin hemmiljö:-))

Eva Mattmar sa...

Kul att du kände igen Juccaväxten! Jag kunde inte namnen på några växter så det blev bara bilder på dem.