lördag 7 juni 2014

Pingstafton och bröllop.


Idag var det bröllop i Vaksala kyrka i Uppsala. Min brorsdotter Anna gifte sig med sin Erik. Ett fint bröllop, ett vackert brudpar, fint väder och tjusiga bröllopsgäster. Efter bröllopet i kyrkan blev det busstur till Västgöta nation för bröllopsmiddag och festligheter.
 
 
Jenny och Carl, Linn och Julia

 Brudens mor Eva delade ut vigselprogram, här med sin man Jan och Jennys man Clas
Prästen, tillika gift med brudgummens far och Jan, brudens far.
 Efter vigseln lyckönskades brudparet med sockerhjärtan och "typ" såpbubblor 
Lyckönskningar från brudgummens far och lillasyster.

På fm tog Lasse och jag en promenad och passerade villaområden och rågfält.
Rågfält med granskott i förgrunden.
Rågax med halvlånga spröt. Är det hellånga spröt är det korn, inga spröt alls så är det vete och havren bildar vippor.
Så fick fröken berätta om de vanligaste södesslagen i Sverige.

11 kommentarer:

Eva Mattmar sa...

Måste testa om det går att kommentera idag. Flera har påpekat att det inte går att kommentera och publicera . Vad tycker du ? Försökt och inte lyckats ?
Testa gärna och skriv vara "test" så det blir en liten fingervisning ..

Annika sa...

Grattis till bröllopsparet de lyckliga tu och må så gott du och Lasse! jag har inga problem med att kommentera:-))

Eva Mattmar sa...

Tack! Så bra att du kan kommentera och att jag fick veta det!
Ha det då bra och hälsa Rulle!

Anonym sa...

Jag provar att svara

Anonym sa...

Kul att följa din blogg.
Bra med såpbubblor istället för risgryn/ Marianne

Eva Mattmar sa...

Tack Marianne! Kul att du följer min blogg! Bra att du också kunde kommentera!
Det var riktigt festligt med såpbubblorna och vaniljsockergrynen.
Ha det bra!

Eva Mattmar sa...

Det gick ju bra! Undrar vad det är som gör det svårt för en del.

Anonym sa...

Vilka fina bilder du lagt ut. Kan inte du skicka den första bilden på Anna ich Erik till mig, den var så fin. / Eva

Eva Mattmar sa...

Jag skickar bilden.
Kul att du kunde kommentera.
Det krånglar ju för en del.

Anonym sa...

Hej på ER!
Bröllop är nog det finaste jag kan uppleva. Vilket vackert brudpar!
Och snart bär det av till nästa bröllop, hoppas du skriver lite om detta och lite bilder.
Själv har jag varit ute och "hojat" i helgen. Laddade upp inför Vätternrundan med en runda
i gamla Skaraborg på 15,5 mil i med och motvind i övrigt solsken.
Hälsningar
Arne o Iréne

Anonym sa...

Testar