söndag 11 februari 2024

Sorgligt besked!

Om någon undrar var vi befinner oss i Thailand så hittade jag några bra kartor  på nätet. De visar tydligt hur stort Thailand är och så många områden  landet delas upp i .

Huay Yang ligger precis där Thailand är som smalast, i getingmidjan! Provinsen Prachaup Khiri Khan.vid Thailandsviken på ena sidan och bara ca 30 km till  Dan Sing Khon vid gränsen till Myanmar, fd Burma.

Fågelvägen är det kortare sträcka till Myanmar gränsen men vi brukar åka til gränsstationen i Dan Sing Khon och besöka marknaden eller Immigrationstationen.

Vi saknar Dig så mycket!

Igår fick vi ett mycket sorgligt besked! Vår fina vän Ann-Christin Kingbäck från Norrköping gick bort natten till fredag. Hon somnade in helt oväntat, hade mått dåligt en kort tid, sökt vård och skulle bli utredd, men innan dess så gick hon bort i sömnen.  Så oerhört ledsamt, framför allt för  hennes man och barn med familjer och släktingar men också för oss alla som lärt känna henne. Så mycket roligt vi har haft tillsammans både här i Huay Yang och när de besökt oss i stugan i Norrbotten. Vila i frid Ann- Christin! Vi saknar dig så mycket!

Så mycket roligt vi har upplevt med linedance, ett intresse som vi delade. Här sitter vi med var sin pokal efter en ”fun competition” i Bangkok i mars 2018

Här dansar vi på Ranchen i Huay Yang.

Och här en uppvisningsdans  i Hua Hin..

Så roligt när Sören och Ann-Christin besökte oss i stugan i Norrbotten. Vi har plockat lingon, besökt Tree Hotel i Harads och Ajtte museum i Jokkmokk mm

Det känns så tomt att du inte finns med oss längre!!

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Förra veckan när jag besökte fotoaffären på andra sidan motorvägen så gick jag över bron och när jag kom tillbaka så precis vid bron upptäckte jag några stora fina tavlor som var utställda. Jag blev nyfiken och gick längre in och där fanns flera tavlor. En kvinna kom ut och berättade att hennes man målat dem. Jag frågade om det var ok att jag tog några bilder och det fick jag.

Flera tavlor med naturmotiv…

Lite abstrakt konst..

Konstnören heter Måå Noo

Frun bokstaverade på thai och jag försökte hänga med…มอนูช… med reservation för stavningen .

Lite djurmotiv.. fiskar, sköldpadda, delfin, elefant

Triptyk

En triptyk är ett konstverk indelat i tre delar. Numera används ordet för tredelade bildkonstverk i allmänhet. Ursprungligen syftade termen på en altartavla med en mittdel och två flyglar som kan stängas som ett skåp. Wikipedia

Hörde att folk i huset köpt tavlor av honom för flera år sedan men att han inte synts till på några år. Vi jämförde signaturen på en tavla och det verkade vara samma namn.

—//————//———-//———//———//——-//—-

Vi ( lägenhetsägare) hade ”årsmöte ” på taket igår och pratade om gemensamma angelägenheter, bl a skötseln av poolen. Nu är vår pool oanvändbar då det finns en spricka eller läckage någonstans så vattennivån sjunker. De letar efter felet men har inte hittat det ännu. Vi har fått lov att svalka oss i grannpoolen på Van Ravi Villa 1 så länge. På våra 11 år har vi inte haft något poolhaveri tidigare så vi får vara tacksamma för det. Någon gång har de tömt poolen för att laga något och byta mosaik men det har alltid varit under lågsäsong på sommaren. Vi saknar vår pool mycket efter strandpromenaderna då det är skönt att svalka av sig och för vattengympan som inte blivit av. Vi ska få gå till den stora 50-meters- poolen vid Villa Waree så länge och ha vattengympan där.

Utsikt från vårt sex våningar höga hus.

Fredagsträffarna på taket med alla i huset, hyresgäster och lgh-ägare, fortsätter och vi är många som gärna tar hissen upp till taket med något drickbart och tittar på solnedgången och surrar bort en stund. Så trevligt!

Per N och Bertil K i glatt samspråk!