tisdag 8 maj 2018

Swedish Open linedance 

En helg att se fram emot. Dansa , träffa dansbekanta från förr, tävla. ...Först ut att tävla var Newcomer, sen Social...

Förut gick detta event i Stockholm i gamla Munchenbryggeriernas lokaler, sen flyttades det till Täby men sen tre år är det förlagt till Sidsjö hotell och konferens i Sundsvall. Jag packade min dansväska och tog bilen på fredag em och åkte drygt tre timmar till Sidsjö, checkade in i mitt enkelrum. Dagen innan började jag känna mig febrig och tjock i halsen,  men nu bröt det ut på allvar. Kvällen tillbringades i sängen med hopp om bättring till lördag. Men.... tävlingsdagen .....lika illa. En inspirationslös bedrift på dansgolvet, en medtävlare i min grupp full av entusiasm och energi, duktig dansare, ingen tvekan om vem som tar hem det! Roligt att vi var många som dansade social division från 10-70 år! Vi tävlar åldersmässigt, Teen, adult, Chrystal, Diamond, Silver, Gold.

Upp på rummet till sängen igen efter tävling och lunch, jag kunde följa tävlingarna på livestreaming i min I- phone. 

Newcomer-dansare 

Kvällen var festligt upplagd, klädselkod B&W.Röda mattan, cider och snittar...Lee Ann Oakley var konferencier, Matt Oakley ledde Fun games och Pim van Grotel och Matt framförde en bejublad dansshow, sedan ledde de en workshop, en snabb funky, varierad linedance efteråt med önskedanser från nu och då.Matt och Pim in action...Jag träffade Majzan Z, som jag dansade med lite överallt förr i tiden, numera säljer hon skor  och kläder för dans, ”Z rent och event” heter hennes företag. Deltagarna passar också på att sälja sina gamla danskläder och skor till rimliga priser.  Sönerna Andreas och Emil Zetterström, som jag sett dansa sen de var 8 och 10 år, var med och tävlade i Advanced division. Har vunnit det mesta under årens lopp...

Helgen bjöd på strålande väder. Tittade ut genom fönstret på em och såg att det var en massa vatten runt bilarna på parkeringen, var det något läckage??? Nej, då upptäckte jag snöhögarna, som smälte i backen. Folk sa att för bara två veckor sen var Sundsvall snötäckt överallt. Vilken vinter de har haft!

Novice- dansare..Söndag, fortsatta tävlingar för Novice division. Blandade dansinsatser, några är riktigt duktiga. Sen prisutdelning, inga stora pokaler som i Thailand, utan plaketter i lagom storlek och ett diplom. 

Mot Uppsala, och på måndagen börjar krafterna återvända. Det blev grillmiddag i det strålande sommarvädret hos fam Erik. Julia och Sofie och Diesel kom förbi och åt med oss. Fina Diesel kelar med Erik och Leon


Inga kommentarer: