onsdag 26 augusti 2015

Strandrensning och sommarens första dopp i älven

Några fantastiska sommardagar till!
Tänk att det blev sånt fint väder till slut denna sommar.
Lasse följer friidrotts-VM från Peking och det blir många timmar framför TV-N.
Jag har varit vid älven och rensat ogräs så nu är stranden ren och fin igen.
     Före...

      Efter rensning...

Om man inte håller efter den så växer den snart igen med gräs och buskar.
Kusin Magnus och jag rensade den senast strax efter midsommar, sen har det inte blivit många besök där för min del. 
En rot där man kan hänga upp sina prylar, t ex badkläder på tork...

Det är lite hårt arbete att hacka loss grästuvorna och samla ihop dem i en hink ,krypande på knä, och tömma hinken uppe i skogskanten. 
Då passade det bra att ta sommarens första dopp efteråt. Tänk, jag har badat i älven både igår och i förrgår. Det är sååå skönt efteråt. 
   Många spår i sanden...

Det är bara jag som dröjt med premiärdoppet till slutet av augusti, övriga familjen, som varit på besök, har badat mest varje dag oavsett regn eller kyla.
Vi är väl liiite bortskämda med badtemperatur från Thailand.

Igår åkte vi till Boden med Inga-Greta som behöver ett nytt id-kort. Det måste man söka personligen hur gammal och sjuk man än är. Egentligen måste man också hämta ut det personligen, men vi lyckades få tillstånd att hämta ut det åt henne så hon slipper åka fram och tillbaka till Boden flera gånger.

Idag kom Inga-Gretas lägenhet ut på hemnet.se. 
Kyrkgatan 18 i Boden
2 rum och kök .
Fina bilder!

Inga kommentarer: