söndag 5 april 2015

Påsk i Sverige.

Påskhelgen fortsätter...
Jenny med familj åkte till Luleå på onsdagkväll för att fira påsk,
Ruben jobbar varje påskkväll hela helgen,
Erik med familj är kvar i Uppsala och vi firade långfredag med mycket god mat och dryck tillsammans med broder Ulf.

León vilade stundtals hos mormorsmor.

Men...............var är våren-primavera-rudoo bai mai pii???
Jag har en väska med vinterkläder stationerad i Uppsala ifall jag skulle åka hem under julen men de tänkte jag inte behöva nu... Fast efter två veckor med ca 0-gradigt i luften så plockade jag fram dem igår.... 

Nu behöver jag inte frysa mer...
Tom i Skåne är det kylslaget, Putte från Lantom la upp en film på fb från deras gård där det haglade så det såg ut som snö på marken.
Idag blir det stoor påsklunch hos Eva och Jan med alla deras fyra barn och barnbarn...

Nåja, tussilagon trotsar kylan

Och påskliljorna pryder ingången till huset..


God fortsättning på påsken...

3 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon kommer värmen... ��
Och snart dags för jobb igen, det brukar gå hand i hand...

Eva Mattmar sa...

Ja,tyvärr! Minns att det ofta var så när vi jobbade. Solen gassade genom klassrumsfönstrena efter ett blåsigt påsklov, men inte varje år.
Fanns också kanonfina vinter-och påsklov när vi åkte i Årebackarna...

Anonym sa...

En någon sen påskhälsning från ett Soligt Alingsås/Marianne