torsdag 14 september 2017

Uppsnyggat!

Äntligen, efter flera års ansats, tog vi itu med vardagsrum och sovrum. 
Kök och hall snyggade vi till direkt vid inflytten för 3-4 år sen, samt byggde en altan.
Nu känns det rent och fräscht i alla rum. 
Inga trasiga tapeter som hänger på väggarna, inga sprickor syns i hörnen. 
Och jag fick en vägg till med min favorit- bort med alla tapetlager och fram med brädväggen som laseras i vitt.
     Innervägg i sovrummet.

Nya gardiner och nytt draperi i sovrummet

   Favoritväggen igen..
Så såg det ut bakom linneskåpet på förra bilden....
och så såg det ut när vi skrapat och spacklat öppna spisen

Vardagsrummet fick ljusa väggar, bort med trasiga tapeter och vitmålat i stället. 
 Några fåglar från Thailand fick flygplats..
   Här minns jag hängtapeter i hörnen..
  Här har vi rivit bort tapeterna..

Målar två väggar vita och tapetserat två väggar med en lika vit tapet, syns ingen skillnad.
     

Sist av allt målade jag fönsterbrädor och runt innerförnstren, syns ju inte bakom gardinerna. Sen skrapade jag muren vid spisen i köket,den flagade rejält.
Före och efter målning! En viss skillnad. 
Spännande att se om den börjar flaga igen efter vintern...

Och allt som inte syns....
nya och ommålade golvlister, taklister, förstärkning av hål och sprickor, trösklar, förstärkning av golvdel. Beröm till Lasse, som hittar lösningar på de flesta problemområden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snyggt! Bra jobbat. Jag känner igen gardinerna i sovrummet :) Kram /Erik m fam

Eva Mattmar sa...

Tack! Hade du likadana gardiner på Ringvägen?
Jag köpte de här, två längder, förra sommaren och har inte hittat nåt lämpligt fönster förrän nu.