måndag 27 februari 2017

Ritchie Newton på Marli Garden

Ritchie Newton, Elvissångare, har uppträtt på Marli Garden tre ggr efter jul.
Fullsatt alla gånger! 
Buffé uppdukad i trädgården, bord uppställda runt restaurangen och hög stämning hela kvällen. 
     En del av alla gäster..
                 Vårt bord!
   De , som fick plats på golvet vid scenen.
Ett förband spelade först.
De hette " Dra en banjo"
Sen äntrade Elvis scenen. 
Vilket ös det blev. Den ena Elvishiten efter den andra.
Dansgolvet blev så småningom fullt.
 

Artisten själv, Elvis-Ritchie gick runt bland borden och hälsade och sjöng. Han härstammar från Straubing i Tyskland men har bott och "entertainat" Thailand sen 1997. Han berättade att han var på väg att flytta till Filippinerna nu. 
En trevlig kväll! 
Jag vågade inte dansa fullt ut eftersom jag var rädd om min fot som har fått en rejäl skråma efter en incident med salengen. Jag skulle köra över den smala Saosbron, samtidigt som en annan saleng kom från andra hållet. Jag sköt mitt fordon bakåt för att lämna plats och upptäckte att motorn inte var avstängd.
Skulle stänga av motorn och råkade ta tag i gashandtaget och salengen for iväg upp på bron och jag sprang med på sidan och höll krampaktigt i gashandtaget. Som tur var ställde den sig på tvären en bit upp på bron, under ljudligt skrammel. Jag dråsade ner på bron, glasögonen for iväg. 
Personalen på Saos restaurang såg allt och kom rusande för att kolla hur det gick. En liten chock blev det och några småsår, ett större sår på foten. Jag hade tur, hade kunnat bli överkörd av min egen saleng!
Fick anlita Lasse som chaffis resten av dagen!

Extra viktigt att inte skada sig nu när det bara är tio dagar kvar till Thailand Open i linedance. Detta år i Hua Hin, på hotell Intercontinental 9-12 mars, många tävlingsdansare från Malaysia, Indonesien, Korea, Sverige och övriga Europa. Vi är minst fyra pers från Huay Yang som ska tävla i Social Division. Framför allt är det workshops och social dans som lockar mest. 
Fredag kväll är det invigning med galamiddag och medverkan av regeringsmedlem och Guvernören i Hua Hin. 
Mer om detta senare....

3 kommentarer:

Jämtland sa...

Var rädd om dig Eva! Tur du har Lasse:)

Jämtland sa...

Lycka till med din linedance!
//Gunilla :)

Eva Mattmar sa...

Tack Gunilla!
Blir förskräckt när jag tänker på vad som skulle kunnat hända när jag tog tag i gashandtaget.
Har hört sen att flera råkat ut för liknande olyckor. Våra fordon är inte att leka med.