lördag 3 oktober 2009


Helgen är här!

Igår blev det tunnbrödsbak i byns eminenta bakstuga med elektrisk ugn.

Inget vedbärande och eldande hela tiden, bara trycka på en knapp så håller ugnen sig varm hela dagen och vi kan koncentrera oss på att utveckla receptet med allt mer fiberrika ingredienser.

Sen blev det middag hemma hos min bagarkompis, sej från deras fisketur i Norge.

Idag har jag fortsatt bakningen, vanilj-och kanelbullar, och gjort en shoppingtur till Järpen.

I morgon är det ju "kanelbullens dag", vet det eftersom jag råkar fylla år den dagen. Fast kanelbullens dag är ett betydligt yngre påfund än mig.

Fantastiskt vad man kan koppla bort skolan och jobbet under den tre dagar långa helgen.

2 kommentarer:

Recept sa...

Trevlig blogg

Anonym sa...

Hej!
Jag är ute efter en likadan ugn som ni hár i Mattmar. Skulle du kunna tipsa mig om var man kan köpa dem? Tusen tack på förhand
Monika Szabo
boende i Stugun
monika.szabo@telia.com