tisdag 13 februari 2018

Två dagar i Hua Hin

Vi var ”sip khun” ( tio pers) som åkte taximinibuss till Hua Hin igår, hem idag. Eva och Janne, Tord och Lena, Sören och AC, Claes och Birgit, Lasse och jag. Jodå, det fanns tio sittplatser i bussen förutom chauffören. Vi bodde på hotell Tanawit nära nattmarknaden. Vi började med att luncha på Fame. Det började regna så några av oss måste byta bord för att inte bli nerstänkta. Det hade regnat av och till på vägen till HH också.  Sedan åkte vi grön flakbil a 10 baht till Blueport, det senaste köpcentret i Hua Hin. Vi tittade mest, inte mycket handlande men desto mer fotande. Blueport sedd från gångbron

”Traffic  in the city” sedd från gångbron...De hade laddat för Alla Hjärtans dag 14 februari och satt upp blomsterplatser för fotografering.

Broder Jan och Eva-Lena och nedan Lasse och jag

Efter kaffe och glass på hemvägen tog vi flakbil tillbaka och badade i poolen en stund. Nu behövde vi vila inför kvällens nattmarknad. Kl sju började vi vandringen på marknadsgatan, handlade lite mer nu, kläder och halsband mm. Sören visar bilder för AC, Tord och Lena.

Middag på restaurang efter marknadsgatan och avslutade kvällen på en bar där en duktig trubadur underhöll. Vi ville dansa lite linedance och beställde countrymusik och jag och AC dansade några danser och folk klappade takten, en herre kom och tackade för linedancen, som han kände igen från en bluegrass-festival i Finland. Nästa dag var det dags att besöka Market Village där det var Pets’ days några dagar. Och husdjur fanns det gott om, hundar, möss, grisar, getter mm. Men det mest spännande var ormarna och fåglarna..Två ugglor och två falkar som satt så blickstilla att man trodde de var uppstoppade ända tills de vred på huvudet. En albinopytonorm, såg mätt och nöjd ut..

En anaconda..En större pyton, även den är  albino

Sen blev det stranden i HH.  Massor med folk på stranden, solstolar och parasoller, vi kryssade fram, det märks att det är högsäsong. Hästar att rida på, menyställningar i vattnet, full aktivitet. Vi har det bra lugnt i Huay Yang! Så skönt att komma hem! Det var ovanligt tyst i bilen på hemvägen. Alla sov/ halvsov...

Eva Mattmar sa...

Testar att kommentera. Hörde att det inte går att skicka en kommentar. Ibland är det svårt. Det är tråkigt för det är så roligt att få en liten kommentar ibland.

Tester att kommentera anonymt också. Kanske måste man vara inloggad på Googles för att kunna kommentera.

Eva Mattmar sa...

Det gick snabbt och bra men man måste kryssa för att man inte är en robot på anonymt.

Vore trevligt om någon testade, skriv bara ”hej”...

När man kommenterar anonymt är det verkligen anonymt. Man har inte en aaaning om vem som skriver om personen inte skriver sitt namn eller lämnar någon annan ledtråd.

Hej

Nu ska vi se om det fungerar ...
Trevlig utflykt till Hua Hin var det, trevligt sällskap också❣️

Jaa, det fungerar! Kul!

Vill bara testa om det fungerar, denna gång. Fortsätt njut och hälsa till Lasse/ Marianne

Eva Mattmar sa...

Tack för att du testade!
Vet inte vad det beror på att det inte går att kommentera, får inget svar från admin.