tisdag 3 oktober 2017

Högarna runt och konståkning

En fin vecka i Uppsala.
Vi gick en motionsrunda runt ”högarna ”, startade i Gamla Uppsala, gick upp till utsiktsberget på hemvägen, det blev riktigt varmt när solen visade sig.




Vi kom in på Linnéstigen och hamnade i en fruktträdgård med ev ett musterihus. 

Många fruktträd men inga frukter tänkte vi först.
Sen


såg vi alla gråpäron som låg på marken och något äpple. Nyponbuskar med en massa nypon, Lasse mindes när han med sin familj plockade nypon, torkade dem och kokade nyponsoppa. Sen kom sopp-pulvret och de slutade ta vara på nyponen, men pulversoppan var inte i närheten lika god som den naturella varan! Undrar om någon nuförtiden plockar nypon och kokar egen nyponsoppa!?
Julia och Linn tränar konståkning flera ggr/vecka. Jag har följt med dem till ishallen och väntar på dem i omklädningsrummet. Det är riktigt vinterkallt i ishallen, jag brukar titta på dem en stund, sen måste jag ut i värmen. De är så ambitiösa och har lärt sig så mycket.

Tränaren Billy instruerar Julia..
Här tar hon sats för ett hopp..
Linn tränar piruetter
Och här försöker jag lägga in ett youtubeklipp av Linns piruett men har inte listat ut hur man gör i detta nya Bloggerprogram.. jobbar på det..


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Vad härligt att vara med bar o barnbarn, innan de bär av till Thailand igen.
Vill passa på att önska dig en bra födelsedag. Jag vet att "min Eva" instämmer/ Marianne

Eva Mattmar sa...

Tack Marianne. Alltid roligt att komma tillbaka och se vad som hänt sen sist. I år åker jag till Sverige en månad över jul/nyår. Vill inte vara borta så länge från mina kära.