måndag 9 oktober 2017

Födelsedagar i oktober



Idag, 9 oktober, fyller vårt yngsta barn Ruben 31 år.  Stort grattis!
Min yngste bror Jan fyller år 18 oktober.
Han närmar sig officiell pensionsålder men har valt att jobba när han själv bestämmer.
Flera personer i min närhet fyller år denna månad, även jag.
Jämna tiotal år denna gång.

4 oktober, på Kanelbullens dag, fyllde jag en massa år.
Inget stort firande den dagen, vi var hos Jenny och firade med pannkakstårta och kanelbullar.

På lördag 7 oktober, Birgittadagen, då jag även har namnsdag, så firade vi lite mera.
Jenny hade hyrt en festlokal vid Bellmansgatan Alla Jans och Evas barn, barnbarn och svärföräldrar kunde komma dit. Roligt och uppskattat!
Tyvärr var det lite manfall bland våra närmaste, Erik var sjuk, Clas och Carl på resa med fotbollslaget, bror Ulf inte i form för fest. Kompisar Christina och Tommy från Södertälje kom, jättekul att träffa dem. Tord och Lena, som brukar komma med Jan och Eva till Thailand, var också med.
Vi var ca 30 personer!


Clas hade lagat en fantastisk köttgryta, Yanne, Julia och Linn dukade serveringsbord och dekorerade med blommor och väggprydnader, Jenny hjälpte till med möblering och städning, Ruben och Sofie serverade dryck mm.


Jag hade gjort en tipsrunda i lokalen med 12 frågor om mitt liv från 1947 till 2017. Nej, ingen fick alla rätt , men 8-10 lyckades många grupper med.
Vi åt och drack, eftermiddagen gick fort. Vi fick en extra pratstund med Södertäljekompisarna när de andra åkt hem.

Tack så mycket för blommor och presenter och för att ni kom!!

2 kommentarer:

Titti08 sa...

Vilken fin födelsedag.
Jag firade min också i lördags, på restaurant med äldste sonen och familj.
Titti, snart på väg till Huay Yang

Eva Mattmar sa...

Grattis!
Det är så roligt att kunna fira med familjen innan vi åker till Huay Yang. För det mesta blir det enklare firande med den närmaste familjen men jämna tiotal så blir det lite mera.
Får hoppas på 80 nästa....